Witcher 4’ten şaşırtan performans: PS5’te akıcı 60 FPS ve yeni kıta Kovir

Bugün düzenlenen Epic Games’in “The State of Unreal 2025” etkinliğinde, Unreal Engine’deki son yeniliklerin yanı sıra Fortnite’ın yapımcısının diğer projeleri ve iş birlikleri de tanıtıldı. Etkinlik oldukça heyecan verici başladı ve CD Projekt RED’in geliştirdiği Witcher 4, sahnede canlı olarak gösterildi.
Yeni Kıta Kovir’de Ciri’nin Macerası
Beklenen RPG oyununun teknoloji demosunda, oyunculara sunulacak yeni kıta Kovir’deki oynanış sahneleri paylaşıldı. Yeni üçlemenin baş karakteri Ciri, atı Kelpie ile birlikte bir canavarın izini sürerken dağları ve ormanları aşarak Valdrest kasabasına ulaşıyor.
PS5’te 60 FPS’lik Performans
Dikkat çeken noktalardan biri ise, bu etkileyici demonun PlayStation 5’in temel donanımı üzerinde çalışıyor olması ve saniyede 60 karelik akıcı bir performans sunmayı başarması oldu. Stüdyo, geliştirdikleri teknolojilerin yalnızca PlayStation 5 için değil; PC, Xbox Series X|S ve diğer platformlar için de büyük fayda sağlayacağını vurguladı. Oyunun çıkış tarihi ise henüz açıklanmadı.
CD Projekt RED’den Açıklama
CD Projekt RED CEO’su Michał Nowakowski, etkinlik sırasında yaptığı açıklamada şunları söyledi:
“Epic Games ile kurduğumuz ortaklık, açık dünya oyun teknolojisinde çıtayı yükseltmeyi hedefliyor. PlayStation 5’te 60 FPS ile çalışan Unreal Engine demosunu bu aşamada oyuncularla paylaşmak bizim için önemli bir dönüm noktası. Bu aynı zamanda ekiplerimiz arasındaki iş birliğinin de bir göstergesi. Elbette projenin tamamlanmasına daha çok yolumuz var. Unreal Engine 5 kullanarak The Witcher 4’ün geliştirme süreci devam ediyor. Bu ortaklık sayesinde teknoloji alanında daha da ileriye gitmeyi ve oyunculara ilham veren deneyimler sunmayı dört gözle bekliyoruz.”
Unreal Engine 5’in Sunduğu Yenilikler

Tanıtılan demo, Unreal Animation Framework, Nanite teknolojisiyle detaylı bitki dokuları, Mass AI destekli büyük kalabalık sistemleri ve Epic Games’in geliştirdiği MetaHuman teknolojisini de içeriyor. Unreal Engine 5.6 sürümüyle birlikte bu yeniliklerin büyük kısmının diğer geliştiricilerin de kullanımına açılacağı, böylece oyunların görselliği ve performansının önemli ölçüde artacağı belirtiliyor.