Yeni anketler dünya genelinde elektrikli araçlara ve Tesla markasına ilginin azaldığını gösteriyor
Investing.com — Yeni anket verilerine göre, elektrikli araçlara (EV) ve Tesla (NASDAQ:TSLA) markasına olan tüketici ilgisi önemli küresel pazarlarda azalıyor.
10.000’den fazla katılımcıyı içeren son UBS Evidence Lab Küresel EV Anketi, Tesla’nın ABD, Çin ve Avrupa’da tercih edilen EV markası olarak konumunda geniş çaplı bir düşüş olduğunu gösteriyor.
Küresel olarak, Tesla satın almayı düşünebilecek tüketicilerin oranı geçen yıl %39 iken %36’ya düştü. En çok tercih edilen bataryalı elektrikli araç (BEV) seçeneği olarak Tesla, %22’den %18’e geriledi.
Joseph Spak liderliğindeki UBS analistleri şöyle diyor: “Tesla için en çok tercih edilen seçenek olma oranındaki düşüş 3 büyük bölgede oldukça belirgindi.”
ABD’de, Tesla’nın en çok tercih edilen marka payı %38’den %29’a keskin bir düşüş gösterdi. Bu düşüş, yerli BEV pazarındaki %48’lik payını korumasına rağmen gerçekleşti. UBS bu düşüşü marka “doygunluğuna, sınırlı araç yelpazesine ve satın alınabilirlik endişelerine” bağlıyor.
Çin’de Tesla, BYD (SZ:002594) ve Xiaomi’nin (OTC:XIACF) gerisinde kalarak üçüncü sıraya düştü. En çok tercih edilen marka olma oranı %18’den %14’e geriledi. Çinli tüketiciler giderek yerli markaları tercih ediyor ve Tesla artık teknoloji lideri olarak görülmüyor.
Bununla birlikte, Tesla’nın Avrupa’daki en çok tercih edilen marka sıralaması %20’den %15’e düştü. Audi ve BMW (ETR:BMWG) marka tercihinde Tesla’yı geçti.
Bu arada, aracı kurum Stifel’in kendi anketi, Tesla’nın çekiciliğinin ABD’de politik olarak daha kutuplaşmış hale geldiğini gösteriyor.
Demokratlar arasında net satın alma düşüncesi Mayıs ayında -%30’dan -%46’ya düştü. Cumhuriyetçiler arasında ise bu oran -%26’dan -%14’e iyileşti.
Stifel şöyle açıklıyor: “Ağustos 2024’ten bu yana dönüm noktası muhtemelen çeşitli faktörlere bağlı, ancak temel olarak Tesla CEO’su Elon Musk’ın Başkan Trump’ı desteklemesi ve onun yönetiminde yer alması etkili oldu.”
Stifel şunu da ekledi: “Bununla birlikte, Elon Musk’ın DOGE ve siyasi bağlantılardan kademeli olarak uzaklaşması hakkındaki son tartışmalar, önümüzdeki birkaç ay içinde verilerde başka bir dönüm noktasına yol açabilir.”
Değişen duyguya bağlı olarak daha zayıf satış hacimlerine rağmen, Stifel ekibi, Tam Otonom Sürüş (FSD) konusundaki ilerlemenin ve Elon Musk’ın bunun piyasaya sürülmesi hakkındaki son yorumlarının, önümüzdeki çeyreklerde Tesla hisselerinin daha önemli bir itici gücü olabileceğine inanıyor.
UBS’nin verileri ayrıca Tesla’nın otonom sürüş stratejisi hakkında sorular da ortaya çıkarıyor. Banka, küresel olarak tüketicilerin sadece %12’sinin otonom özellikler için peşin olarak 7.600 dolardan fazla ödemeye istekli olduğunu, sadece %18’inin ise aylık 100 dolardan fazla ödeyeceğini tespit etti. Tesla’nın Tam Otonom Sürüş (FSD) ürünü şu anda peşin 8.000 dolar veya aylık 99 dolar maliyetinde.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.